* Hovedside Apologeten / Artikler fra tidligere utgaver / Nr.1 2001: Brev fra leserne
Apologeten


*
*

Brev fra leserne

Til Fred V. Hjortland

La meg si dette: Jeg er veldig glad for at det finnes kristne mennesker som tar avstand fra troslæren. Så har jeg noen å forholde meg til. Jeg har nå skrevet brev til Livets Ord i Uppsala og Levende Ord i Bergen og sagt at jeg ikke vil ha tilsendt noen blader fra dem og at de skal stryke mitt navn fra deres adresselister.

Mange hilsener fra, Thorbjørn E. U.

 

Frid Fred!

Jeg har nå lest ut "Fokus på Trosbevegelsen" og må si at det var mye verre enn jeg hadde anelse om angående Livets Ord. Takk for ditt gedigne arbeide. ....

Med vennlig hilsen, Henrik Hagstedt, forlaget "Dragen ut", Sverige

 

Jeg håper inderlig at jeg kan få lov til å kjøpe disse heftene, selv om jeg bor i Danmark. Her kan jeg nemlig ikke få fatt i dem.

Christina P.E., Danmark

 

Hei, jeg er blitt oppmerksom på Apologetens side på internett. Gratulerer med den. Det er bra at dere står på i kampen for Guds sannhet.

Asbjørn K.

Guds fred. Hei broder!

Eg har gått rundt og tenkt på Penascola "vekkelsen" i dag. Ein grunn til det er den positivivitet norske kristne har over dette fenomenet. Da eg åpna "Norge i dag", la eg merke til ein annonse om at Steve Hill skulle ha vekkelsesmøter på Levende Ord. Det er ingen overraskelse, men det som forbausa meg, var at følgende menigheter er med på dette: Kristkirken, Tabernaklet, Kristent felleskap, Den frie evangeliske forsamling, Sandsli menighet, Farshuset, Indremisjonen i Åsane, Bymisjonen, Evangeliekirken, Frikirken i Åsane, Misjonskirken Bethel, Frelsesarmeen i Solheimsviken og Iglesia de Cristo.

Eg er redd at når så mange menigheter velger samarbeid med denne personen, vil folk velge å se bort ifra de mange feila denne såkalte vekkelsen har. Og feila er store! ... Det er leit å se på at Penascola forkynnere blir invitert til Bergen av så mange menigheter. Kan du, Fred, forresten se den store forskjellen på et Penascola / Toronto møte og et møte med Rodney Howard Brown / Kenneth Copeland? Svært liten forskjell, vil du antageleg svare, men allikevel ser det ut til at mange kristne velger å ignorere dette. Eg er glad du ikkje gjer det. FLOTT.

I videoen du sende meg la eg merke til at det nye var:

-Ikkje å be i Jesu navn

-Ikkje å be for andres behov.

-Ikkje analysere det som hender

-Att doktrinene ikkje spiller noen stor rolle

-Att det blir innført suggesjonsmusikk

-Dei som kommer i "ekstase" går frem for å bli

"frelst".

Dersom eg har forstått rett, er det noe som heter suggesjons- omvendelse/tungetale/helbredelse. Det er derfor mye ein må ta hensyn til når det gjeld om folk faktisk blir frelst eller ikkje. Så lenge det er kristne der som faktisk forkynner evangeliet og ber slik kristne skal be, så kan folk bli frelst selv om Penascola er en forførelse. Noen kan og ha hørt evangeliet før, og kan ta ein beslutning ved alterkallet. Altså masse å sette seg inn i når slike bevegelser rører på seg. ....

Håper du er ved godt mot og att du fortsatt advarer mot Penascola og lignende fenomen som desverre ser ut til å prege endetiden. .... Ønsker samtidig å bestille 5 nye videoer av Penascaola så eg har mulighet til å dele ut til de som er usikre på dette. Den er svært avslørende.

Lykke til videre og Gud velsigne deg.

Hisen, Nick G. A.

Kjære bror i Kristus!

Jeg har i dag mottatt og lest "Korsets og blodets evangelium", kanskje ikke med stor fornøyelse, for det er slett ikke fornøyelig at mennesker blir blindet av denne vranglæren, men med fornøyelse over at du har valgt å stå i skuddlinjen og tør å ta opp meget viktige men akk så upopulære spørsmål. Det farligste med JDS er at så få kristne har hørt om den, og det er så viktig å få spredd kunnskapen til så mange som mulig. Takk for ditt arbeid. Gud velsigne deg og din familie.

Hege T.



* Hovedside Apologeten / Artikler fra tidligere utgaver / Nr.1 2001: Brev fra leserne
Apologeten